Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%35
Fıkıh ve Münâzara Sefa Atik

Fıkıh ve Münâzara

Liste Fiyatı : 185,00TL
İndirimli Fiyat : 120,25TL
Kazancınız : 64,75TL
Taksitli fiyat : 9 x 14,70TL
Havale/EFT ile : 117,24TL
9786258304398
1397332
Fıkıh ve Münâzara
Fıkıh ve Münâzara
120.25
Hz. Peygamber döneminden hicrî ikinci asra kadar geçen sürede amel karakteri baskın olan Klasik fıkhın, kurucu imamlarla birlikte ilim karakteri de baskın hâle gelmeye başlamıştır. “Amel”den “ilim”e geçiş sürecinde tasavvur denilen kavram oluşturma, oluşturulan kavramlar üzerinden terminoloji geliştirme, inşa edilen terminoloji üzerinden tasdik denilen önerme kurma gibi önemli ve titiz çabalar Klasik fıkhın alın teri faaliyetlerinden sayılmaktadır. İslam'ın Doğu Akdeniz'e geçişi ve ötekinin ilmî müktesebatı ile iletişim ve etkileşimi Müslüman zihnin önüne entelektüel bir ortam koymuştur. Bu etkileşim onların uhdelerine kendi düşünce evrenini kurmak gibi bir ödev yüklemiş ve onlar da kendindelik bilincinin oluşmasına ve gelişmesine katkı sağlamıştır. Geliştirilen kendindelik bilinci sadece öteki ile tanışma, konuşma, soru sorma, cevap verme, tartışma ve hesaplaşmayla sınırlı kalmamış aynı zamanda benzer aktivitelerin kendi aralarında gerçekleşmesine de vesile olmuştur. Nitelikli soru sormak, nitelikli soruya o nispette nitelikli cevap vermek taraflara o oranda üstünlük ve ayrıcalık kazandırmıştır. Soru ve cevaptaki niteliğin egemenliği taraflara güç bahşederken aslında bu güç taraflara özgü değil bizzat hakikatin keşfinedir. Nitelikli soru nitelikli cevaba, nitelikli cevap ise o kıvamda hakikatin keşfine açılacak bir münâzara dilinin inşasına götürmüştür. Düşünen, düşündüren, eleştiren, hakikatin keşfine odaklanan ve fikrin organizesini kendisine gaye edinen münâzara ilmi fıkhî bilginin sürekliliğine ve devinimine katkı sağlayan önemli araçlardan biridir. İşte bu metin Klasik fıkhın, teorik ve pratik zemini ile taşıyıcı ve geliştirici araçlarından biri olan münâzara ilmini fıkhî konular üzerinden anlamayı amaçlamaktadır.
  • Açıklama
    • Hz. Peygamber döneminden hicrî ikinci asra kadar geçen sürede amel karakteri baskın olan Klasik fıkhın, kurucu imamlarla birlikte ilim karakteri de baskın hâle gelmeye başlamıştır. “Amel”den “ilim”e geçiş sürecinde tasavvur denilen kavram oluşturma, oluşturulan kavramlar üzerinden terminoloji geliştirme, inşa edilen terminoloji üzerinden tasdik denilen önerme kurma gibi önemli ve titiz çabalar Klasik fıkhın alın teri faaliyetlerinden sayılmaktadır. İslam'ın Doğu Akdeniz'e geçişi ve ötekinin ilmî müktesebatı ile iletişim ve etkileşimi Müslüman zihnin önüne entelektüel bir ortam koymuştur. Bu etkileşim onların uhdelerine kendi düşünce evrenini kurmak gibi bir ödev yüklemiş ve onlar da kendindelik bilincinin oluşmasına ve gelişmesine katkı sağlamıştır. Geliştirilen kendindelik bilinci sadece öteki ile tanışma, konuşma, soru sorma, cevap verme, tartışma ve hesaplaşmayla sınırlı kalmamış aynı zamanda benzer aktivitelerin kendi aralarında gerçekleşmesine de vesile olmuştur. Nitelikli soru sormak, nitelikli soruya o nispette nitelikli cevap vermek taraflara o oranda üstünlük ve ayrıcalık kazandırmıştır. Soru ve cevaptaki niteliğin egemenliği taraflara güç bahşederken aslında bu güç taraflara özgü değil bizzat hakikatin keşfinedir. Nitelikli soru nitelikli cevaba, nitelikli cevap ise o kıvamda hakikatin keşfine açılacak bir münâzara dilinin inşasına götürmüştür. Düşünen, düşündüren, eleştiren, hakikatin keşfine odaklanan ve fikrin organizesini kendisine gaye edinen münâzara ilmi fıkhî bilginin sürekliliğine ve devinimine katkı sağlayan önemli araçlardan biridir. İşte bu metin Klasik fıkhın, teorik ve pratik zemini ile taşıyıcı ve geliştirici araçlarından biri olan münâzara ilmini fıkhî konular üzerinden anlamayı amaçlamaktadır.
      Stok Kodu
      :
      9786258304398
      Boyut
      :
      160-240-0
      Sayfa Sayısı
      :
      264
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      2022-10-27
      Kapak Türü
      :
      Karton
      Kağıt Türü
      :
      Kitap Kağıdı
      Dili
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      120,25   
      120,25   
      2
      62,53   
      125,06   
      3
      42,49   
      127,47   
      6
      21,65   
      129,87   
      9
      14,70   
      132,28   
      Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      120,25   
      120,25   
      2
      62,53   
      125,06   
      3
      42,49   
      127,47   
      6
      21,65   
      129,87   
      9
      14,70   
      132,28   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      120,25   
      120,25   
      2
      62,53   
      125,06   
      3
      42,49   
      127,47   
      6
      21,65   
      129,87   
      9
      14,70   
      132,28   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      120,25   
      120,25   
      2
      62,53   
      125,06   
      3
      42,49   
      127,47   
      6
      21,65   
      129,87   
      9
      14,70   
      132,28   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      120,25   
      120,25   
      2
      62,53   
      125,06   
      3
      42,49   
      127,47   
      6
      21,65   
      129,87   
      9
      14,70   
      132,28   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      120,25   
      120,25   
      2
      62,53   
      125,06   
      3
      42,49   
      127,47   
      6
      21,65   
      129,87   
      9
      14,70   
      132,28   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      120,25   
      120,25   
      2
      62,53   
      125,06   
      3
      42,49   
      127,47   
      6
      21,65   
      129,87   
      9
      14,70   
      132,28   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat